Cheerz’s Weblog

PROKLAMASI JOMBLO

Posted on: October 19, 2007

“Kami bangsa Jomblo dengan ini menyatakan kemerdekaan Republik Jomblo, hal2 mengenai pencarian target dan lain2, akan diselenggarakan dengan seksama dalam tempo yang sesingkat2nya.”

 

PANCASILA REPUBLIK COWOK

1. COWOK PLAYBOY

Sila 1 : Pencarian target minimal 1 jam.

Sila 2 : Dalam mencari target minimal 10 cewek.

Sila 3 : Paling cepet mutusin minimal 3 hari.

Sila 4 : Wajib nyari cewek lain minimal 1 hari setelah putus dan harus dipacarin saat itu juga.

Sila 5 : Minimal punya 5 pacar

2. COWOK MATRE

Sila 1 : Ga musti cantik minimal uang jajan 50 ribu/hari.

Sila 2 : Klo ngedate, wajib minta dibeliin barang minimal yang harganya 50 ribu.

Sila 3 : Pura2 ilang dompet klo lagi makan berdua.

Sila 4 : Klo diputusin, wajib nyari cewek lain yang budjetnya lebih besar.

Sila 5 : Diputusin biasanya klo udah punya utang minimal 3 juta.

3. COWOK MANJA

Sila 1 : Wajib nungguin maen gamenya selesai baru pergi ngedate.

Sila 2 : Minta dibangunin klo pagi masih ngorok.

Sila 3 : Ngambek klo ga diingetin makan. Klo ga diingetin ya ga makan2.

Sila 4 : Klo bis berantem ga mau ngomong+minta maaf duluan.

Sila 5 : Jealous berat klo ceweknya di sapa ma banci.

4. COWOK MISTERIUS

Sila 1 : Susah ditebak jalan pikiran ma cara jalannya.

Sila 2 : Diem2 suka bawa pisau di dalem tasnya.

Sila 3 : Suka liat jam mulu trus suka keluar keringat dingin dan badan gemetar.

Sila 4 : Matanya mendelik dan suka liat orang dengan tajam.

Sila 5 : Begitu kelas selesai, langsung cabut. (ga taunya pengen ke wc)

5. COWOK KRITIS

Sila 1 : Lebih baik nabung daripada ngajak jalan cewek.

Sila 2 : Lebih baik jalan kaki yang jauhnya 1 kilo daripada harus naek ojek yang harganya goceng. Mending buat beli es di jalan klo haus.

Sila 3 : Mendingan ketemu setan daripada rampok.

Sila 4 : Malakin 100 perak ke anak2 buat duit fotokopi. Toh fotokopinya juga buat mereka.

Sila 5 : Suka nunduk klo lagi jalan. (Kali aja ada duit nyecer)

6. COWOK ROMANTIS

Sila 1 : Ngirim buklet bunga se-truk ke rumah.

Sila 2 : Makan malem romantis di pinggir danau yang aernya bening.

Sila 3 : Boleh jadi pijakan klo tiba2 ada genangan air.

Sila 4 : Pura2 jadi banci klo tiba2 ada yang gangguin acara ngedatenya.

Sila 5 : Nerbangin 50 balon yang isinya surat2 cinta.

7. COWOK RELIGIUS

Sila 1 : Yang 1 Allah, kedua Allah, ketiga ortu, keempat kuliah, kelima temen, keenam Allah lagi, ketujuh ortu lagi, kedelapan kuliah lagi, kesembilan temen lagi, kesepuluh Allah lagi, kesebelas baru pacar.

Sila 2 : Ga pernah mau yang ada hubungannya dengan fisik klo ada cewek.

Sila 3 : Lebih mentingin ngaji daripada harus nerima telpon dari cewek.

Sila 4 : Klo ada cewek yang ngejar2 dia trus tiba2 dateng, bilangnya lagi motong kambing di mesjid.

Sila 5 : Jangan sekali2 ngajak dugem. Sekalinya diajak dugem, ntar bawa al-quran sekaligus dakwah.

8. COWOK PSIKOPAT

Sila 1 : Diem2 suka ngeletakin bunga mawar layu di tas cewek yang di suka. Sila 2 : Suka miskol2 ga jelas.

Sila 3 : Sms pake bahasa fibonacci.

Sila 4 : Natap cewek yang disuka tajem banget. Akhirnya salah sasaran.

Sila 5 : Diem2 pengen ketemuan di tempat yang ga da orang.

9. COWOK PEMBOHONG

Sila 1 : Matanya ngeliat arah laen klo didesak.

Sila 2 : Suka keluar keringat dingin, keringat beneran. Apalagi klo belom mandi. Wuiiihhh….

Sila 3 : Jantungnya berdegup keras klo diinterogasi.

Sila 4 : Bilangnya nganterin mama ke rumah sakit padahal lagi jalan di mal sama cewek laen.

Sila 5 : Klo udah beneran terdesak, suka muji 100 kali lipat ke ceweknya.

10. COWOK PENDIAM

Sila 1 : Suka menyendiri dipojok kelas. (Ntar diem2 ketawa2 sendiri)

Sila 2 : Klo diabsen dosen suka ga bergeming, jadinya dianggap ga hadir.

Sila 3 : Klo ada cewek yang ngajak kenalan, malah dilewatin.

Sila 4 : Klo disuruh pidaro di depan kelas ngomongnya, “Aaa…Iii…Uuu…Eee…Ooo…”

Sila 5 : Klo bis makan di kantin, ga pernah diperhatiin kasirnya. Jadi ga pernah bayar deh.

11. COWOK CENGENG/IBA

Sila 1 : Paling ga bisa ngeliat film drama. Pasti langsung banjir.

Sila 2 : Klo liat pengemis yang cacat, pasti langsung dikasih duit 100 ribu.

Sila 3 : Sedih ngeliat anjing tetangga minggat dan kawin ma anjingnya.

Sila 4 : Klo liat orang mancing, pasti ikan2 yang menggelepar langung dilempar lagi ke rawa. Yah…mending dipukulin orang daripada ngeliat tuh ikan mati.

Sila 5 : Iba klo ada nenek2 mo nyebrang. (Dia sendiri takut nyebrang)

Creative by : Me_Dewie*Cute

5 Responses to "PROKLAMASI JOMBLO"

WAkakakakakakakakakakaka,,,,,,,Serius Ney???Lw TErmasuk Didalamnya Egk?????hue2x…….Yang Tipe2 Ce`nya maksud gw,,,,,,,O ya,,jangan pnjang-panjang kalo bisa. Malez gw bacanya,,,he2x….

hehe.. gw c maunya yang tipe 7, tapi ga pernah kesampean gimana donk??
eh gw kenal lo ga c?? hem.. salam kenal d…
blog-nya rame ya.. hehe..

oh…gitu ya…?
hm…maybe kt knal…yupz slm knal jg y sesama kandidat nominasi
blog lw juga kerenz tuh…

wakakakakakak…..luchu abizzz!!!!
kok bisa sich bwt artikel luchu gto…
krna gw cewek gw pastinya pilih no 6 donk!!!
secara cewek kan pengenya kan pnya cow yg romantis
Tp jg gk gto2 amat kaleeee….. ^_^

waaahhhh…!!!!!
k’lo yang kayak gini aku setujuuuu bangeeet!!!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog Stats

  • 52,094 hits
%d bloggers like this: